Om te beginnen is elke business verkoop. Echter, als je iets in de markt wilt zetten, heeft men vaak een beeld: ‘Ik moet zoveel mogelijk producten verkopen. Want hoe meer ik verkoop, hoe hoger de winst.’ Dat is een logische redenatie op zich. Alleen doen wij het anders.

Onze industrie heet netwerkmarketing, of beter gezegd: aanbevelingsmarketing. Het opvallende is dat iedereen dit eigenlijk de hele dag doet. Netwerkmarketing is niets anders dan het aanbevelen en promoten van dingen die je leuk vindt: ‘Heb je dat boek al gelezen?’ ‘Heb je die film gezien?’ Of: ‘Dat restaurant is zo goed, daar moet je ook eens gaan eten!’
Je bent die producten onbewust aan het verkopen. Alleen het verschil is: van die auteur, bioscoop of restauranthouder krijg je geen geld. Het is puur mond-tot-mondreclame; dit is de krachtigste vorm van reclame die er is. Sterker nog: tegenwoordig gaan bijna 80 procent van alle producten via mond-tot-mondreclame de markt in. Juist dáár zit ook de kracht van netwerkmarketing.

Een tweede belangrijke element is dat bij netwerkmarketing iedereen ‘een beetje’ doet. Dat is heel belangrijk. Zo heeft elke Forever Business Owners (FBO) in zijn/haar Forever-netwerk een beperkt aantal klanten aan wie de gezondheids- en schoonheidsproducten echt verkocht worden. Maar daarnaast wordt een grote, hechte groep van vele actieve FBO’s gecreëerd die op hun beurt weer aan aanbevelingsmarketing doen. Elk van die FBO’s bouwt dus ook zijn eigen netwerk op. Omdat Forever niet alleen FBO’s beloont, maar ook Koos Min Marketing een provisie krijgt voor elke door de FBO in zijn eigen netwerk aanbevolen product, genereren beide partijen inkomsten. En doordat al die individuele FBO-radartjes iets doen, levert het in zijn totaliteit relatief veel op. Dát is de kracht van aanbevelingsmarketing. En dát is dus ook de kracht van het Forever-concept.

Heel vaak start een nieuwe FBO door eerst de Forever-producten zelf te ervaren en pas later een klantenkring op te bouwen. En weer later wordt al dan niet een netwerk opgebouwd. Deze zogenoemde ‘retailers’ zijn uiteraard ook van harte welkom!

Vanzelfsprekend is dit geen piramidespel, want dat is illegaal. Bij een piramidespel zijn er altijd, naast een klein groepje winnaars, juist ook (financiële) verliezers. En dat is bij ons concept natuurlijk absoluut niet het geval.

Een piramidespel maakt op illegale wijze misbruik van het mechanisme van netwerkmarketing. Daarbij werkt men niet met producten, maar met geld. Het is een gesloten systeem, waar alleen geld inkomt. De bovenste spelers van het piramidespel zijn spekkoper want zij verdienen, terwijl de onderste deelnemers verliezen.

Bij de aanbevelingsmarketing van Forever zijn daarentegen alleen maar winnaars. Want iemand koopt gewoon (met korting) gezondheids- en schoonheidsproducten bij Forever onder een Forever Business Owner-nummer, waardoor hij/zij een provisie van Forever krijgt.

Bij Forever is dat duidelijk anders. Met ons concept kun je elkaar namelijk ‘inhalen’ qua omvang van het netwerk (en dus inkomen). En om in termen van piramides te blijven: er ontstaan ‘piramides in piramides’ en de grootste piramide verdient het meeste geld. Het meest eerlijke systeem dat er bestaat, want degene die het hardst werkt verdient ook het meeste geld. In het bedrijfsleven is dat vaak niet het geval.

Nee, absoluut niet. De verkoop van de gezondheidsproducten van Forever is een enorme groeimarkt. Nu nog steeds en de verwachting is dat dit blijft. Forever bestaat immers al meer dan 35 jaar en heeft altijd een continue groei doorgemaakt.

In de Benelux wonen zo’n 30 miljoen mensen en zijn er momenteel zo’n 500 Forever Business Owners (FBO’s) actief. Deel die twee cijfers eens op elkaar. Dan heeft elke potentiële FBO een marktpotentieel van zo’n 60.000 mensen om de producten van Forever bij aan te bevelen.

Het is de ambitie van Forever dat elk huishouden een kan aloë vera in de koelkast heeft staan. Er is dus nog veel werk te doen!

Forever is een bijzonder succesvolle, internationale organisatie. Er zijn over de gehele wereld 9 miljoen Forever Business Owners, terwijl Forever operationeel is in liefst 158 landen. Ter vergelijking: McDonalds heeft vestigingen in ‘slechts’ 120 landen.

Forever bestaat nu meer dan 35 jaar en heeft altijd een continue groei doorgemaakt en groeit nog steeds. Het is één van de beste aanbevelingsmarketingbedrijven van de wereld. Niet voor niks was Forever in 2013 genomineerd als beste bedrijf dat in Nederland actief is. Het programma De Succesfactor van RTL7 maakte een fraai filmpje van deze nominatie.

• Forever is een stabiel bedrijf dat ruim 35 jaar bestaat
• Het is wereldleider in aloë vera- en bijenkorfproducten
• Omzet is altijd stijgend geweest (25% in laatste paar jaar!)
• Vestigingen in 158 landen en nooit uit een land weggegaan
• Geen aandeelhouders
• Geen contributie en entreegeld
• Geen inkoopverplichtingen
• Kosteloze begeleiding/opleiding en direct aan de slag
• Opgebouwd netwerk is overerfbaar
• Opleiding of werkervaring is van ondergeschikt belang
• Geen noemenswaardige investering
• Een positieve levenshouding
• Een mensen-mens zijn en oprechte belangstelling in anderen tonen
• De wil om anderen te helpen
• Goede communicatieve eigenschappen
• Training- en coachingvaardigheden zijn veel belangrijker dan verkoopervaring
• Doorzettingsvermogen
• Bereidheid tot het investeren in jezelf (kennis en vaardigheden)
Deel dit: